Ιπποδύναμη Κινητήρα

  • vasili_espresso
  • Συντάκτης θέματος
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10907 από vasili_espresso
Ιπποδύναμη Κινητήρα δημιουργήθηκε από vasili_espresso
Να ρωτησω οποιον αγαπητο φιλο γνωριζει και πιθανον να δωσω αφορμη για μεγαλη συζητηση.

Βλεπεις και λεει ο ενας εχω 1600fsi 120 hp λεει ο αλλος εχω 1600 fsi 135 hp και παει λεγοντας.
Φυσικα η εταιρια δεν εβγαλε κινητηρα με τετοια ιπποδυναμη ποτε στα 1600 τουλαχιστον απο οσο γνωριζω και φυσικα στην Ελλαδα.
Οποτε θεωρω οτι ειναι πειραγμενος ο εγκεφαλος
Γνωμη μου ειναι οτι αυτη η αλλαγη καταρχας αυξανει την καταναλωση αλλα πιθανον να επιβαρυνει τον κινητηρα ο οποιος μπορει να μην ειναι φτιαγμενος γι αυτες τις επιδοσεις , και νομιζω οτι και η εταιρια στη γερμανια δεν προτεινει τετοιες αλλαγες .
Αν γνωριζει καποιος κατι επι του θεματος ας μιλησει.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10910 από Γελάδι
Απαντήθηκε από Γελάδι στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
Βασίλη μπορεί κάποιος να αναφέρεται σε αυτές τις τιμές (π.χ. 120bhp) για τον λόγο ότι είναι γνωστό ότι στα γερμανικά αυτοκίνητα η ιπποδύναμη είναι κάτι παραπάνω από αυτή που δηλωνεται.

Ο 1600άρης απ' ότι θυμάμαι που μου είχανε πει σε αντιπροσωπεία, με 800€ (πριν 2 χρόνια) και έναν απλό προγραμματισμό γινόταν 135 άλογα πραγματικά. Δηλαδή αν υποθέσουμε ότι τα άλογά του τώρα είναι 123 περίπου τότε δίνουν 12 άλογα περισσότερα. Εννοείται ότι ανεβαίνει κατανάλωση και όλα τα συναφή, αλλά δεν μπορείς να τα έχεις και όλα!! Τώρα για την αντοχή του κινητήρα δεν είμαι καθόλου αρμόδιος και γνώστης να μιλήσω. Όπως κανένας άλλωστε. Όλοι εικασίες μπορούμε να κάνουμε και να πούμε ότι ο FSI αντέχει ή δεν αντέχει λίγα παραπάνω άλογα.

Απλά κάποιοι π.χ. Νικήτας το έχουν σπουδάσει κάτι τις παραπάνω και να μπορούν να είναι πιο ακριβείς σε αυτό που θα πούνε!
Νικήταααααααααα!!!!!

Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • vasili_espresso
  • Συντάκτης θέματος
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10911 από vasili_espresso
Απαντήθηκε από vasili_espresso στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
ωραια αν γνωριζει καποιος κατι παραπανω ειναι ευκαιρια να μαθουμε

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10913 από Γελάδι
Απαντήθηκε από Γελάδι στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
Βασικά θεωρώ ότι είναι μία πολύ δύσκολη ερώτηση αναφορικά με τις αντοχές... Και τεχνικό της VW να ρωτήσεις δεν θα μπορέσει να σου απαντήσει! Παίζει ρόλο το εσωτερικό του αυτοκινήτου και από τι μέταλλα είναι φτιαγμένο και πόση αντοχεί του προσδίδουν! Ποιος τα ξέρει αυτά;; (Μάλλον κανείς...)

Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • vasili_espresso
  • Συντάκτης θέματος
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10914 από vasili_espresso
Απαντήθηκε από vasili_espresso στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
ναι και εγω πιστευω οτι ελλαδα δυσκολο να ξερει καποιος , ισως μεσω γερμανιας αν εχουν μαθει κατι.
το προγραμματισμο δε το κανουν ολες οι αντιπροσωπειες γνωριζω και αυτο με προβληματιζει ακομα περισσοτερο

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10915 από Γελάδι
Απαντήθηκε από Γελάδι στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
Δεν ξέρω αν σκέφτεσαι να το κάνεις, εγώ πάντως δεν έχω μπει ποτέ σε τέτοια διαδικασία. Γενικά εχω συμβιβαστεί με τα "αρπάγματά" του (λέμε τώρα...) αλλά το ήξερα από την αρχή τί θα έπαιρνα! Άλλωστε δεν τρελαίνομαι και για πολλές τρεχάλες αν και καταλαβαίνω ότι κάποια άλογα παραπάνω είναι ίσως μία α παθητική ασφάλεια επιπλέον! Αν είσαι προσγειωμένος όμως είναι το ίδιο ασφαλές ότι και να οδηγείς!

Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • vasili_espresso
  • Συντάκτης θέματος
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10916 από vasili_espresso
Απαντήθηκε από vasili_espresso στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
οταν το πρωτοπηρα ειχα μπει στη διαδικασια να το κανω απο ενα τρελαμενο φιλο που με εφαγε , χαχαχα, αλλα φοβηθηκα μη κανω ζημια και η αληθεια ειναι οτι με ικανοποιουν οι επιδοσεις, βαζω παντα μα παντα 100 αρα βενζινη απο συγκεκριμενα βενζιναδικα και σε ταξιδια που ανεβαινα το δομοκο και χρειαστηκε να προσπερασω δεν ειχα κανενα προβλημα

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10917 από Γελάδι
Απαντήθηκε από Γελάδι στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
Το ίδιο ακριβώς κάνω κι εγώ! Πάντα 100άρα βενζίνη από 2 και μόνο βενζινάδικα (ένα Αθήνα, ένα Βόλο) και με τις επιδόσεις του μια χαρά είμαι εγώ! Όποιου δεν του αρέσει ας κατέβει!! χαχαχα

Δεν ξέρω βέβαια αν αξίζει που βάζω 100άρα αλλά δεν νομίζω να το μάθω και ποτέ!!
Είναι μεγάλη συζήτηση!

Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • vasili_espresso
  • Συντάκτης θέματος
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10918 από vasili_espresso
Απαντήθηκε από vasili_espresso στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
εμενα μου αρκει που λεει ο κατασκευαστης 98 οκτανια και πανω , για να το λεει κατι θα ξερει. :good:

βλεπω να μου μενει η απορια με το πειραγμα του εγκεφαλο , ελπιζω να βρεθει κανενας φιλος που να εχει γνωση του αντικειμενου

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10919 από Γελάδι
Απαντήθηκε από Γελάδι στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
Θα βρεθεί... θα βρεθεί... :agree:

Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10920 από nikitas tsi
Απαντήθηκε από nikitas tsi στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
Exoυμε και λεμε,η δυναμομετρηση γινετε με 2 τροπους
Ο πρωτος μας λεει τα αλογα της μηχανης,στο σφονδυλο που λεμε.
Αυτη ειναι η καθαρη ιπποδυναμη.
Ο δευτερος μας δειχνει τα αλογα που βγαινουν στις ροδες αφου εχουμε υπολογισει τις απωλειες απο σαζμαν,λαστιχα κλπ.
Π.Χ Το 160αρι βγαζει 160 στο τροχο και 176 στη μηχανη.

Το 122αρι βγαζει 122 στο τροχο και 140 περιπου στη μηχανη

www.vweos.gr/eosforu...9


Τωρα για τα προγραμματα ειναι μια περιεργη περιπτωση,πηρα τηλ σημερα στη REVO και μου ειπαν πως για να το κανουν 219 στο τροχο θελουν 800 € (κανουν και ομαδικη αγορα) και το κυριοτερο ειναι σου δινουν demo για 6 ωρες και επιπλεον αν μεσα σε ενα μηνα απο την αγορα του προγραμματος δεν εισαι ευχαριστημενος σου επιστρεφουν τα χρηματα πισω.
Σημειωτεον οτι το προγραμμα δεν ανιχνευεται απο τα συνεργεια...

www.revotechnik.com/...3

και η BSR με 193 μονο.....

en.bsr.se/products/t.../

Θελετε κι'αλλα??
Στο beach party ερχονται τα καλυτερα!!!!!

Νikitas TSi

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • vasili_espresso
  • Συντάκτης θέματος
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10921 από vasili_espresso
Απαντήθηκε από vasili_espresso στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
αν και ανεφερες μονο για τους tsi νομιζω οτι εχεις αχοληθει με το θεμa ,
η απορια μου ειναι ομως για τον 1600 FSI 115hp και συγκεκριμενα αν κατασκευαστικα ο κινητηρας αντεχει τετοια πειραγματα.
γιατι δε μας λεει κανεις αν υπαρχει φθορα στον κινητηρα ή πχ απαιτηση να αλλαζεις συχνοτερα λαδια, δε ξερω και εγω γενικα μιλαω.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • vasili_espresso
  • Συντάκτης θέματος
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10922 από vasili_espresso
Απαντήθηκε από vasili_espresso στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
υποθετω οτι για να αλλαξουν την αποδοση αυξανουν την ποσοτητα εγχυσης καυσιμου , δε νομιζω να μπορουν να αλλαξουν και κατι αλλο , αρα υποθετω οτι αυξανουν και οι πιεσεις, και δε ξερω και τι αλλο , και επαρκει η ποσοτητα του αερα για να γινει σωστη καυση?
εχω πολλες αποριες ε?

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • rallakias
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10954 από rallakias
Απαντήθηκε από rallakias στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
Λοιπόν ,όπως λέει και ο Nikitas η δυναμομέτρηση γίνεται με δυο τρόπους :
είτε ''στον πάγκο'' όπως λέγεται ,είτε στο δυναμόμετρο .
Το πιο ακριβές και σωστό είναι ''στον πάγκο'' .Ετσι μετράνε τα εργοστάσια όταν κατασκευάζουν τους κινητήρες και ετσι μετράνε και οι σοβαροί βελτιωτές.Μπαίνει το μοτέρ πάνω σε ενα πάγκο ,συνδέεται με ψυγείο ,βενζίνη ,εξάτμιση κτλ και ενώνεται ο στρόφαλος με το μηχάνημα που μετράει τη ροπή.Είναι ενα τύμπανο που περιστρέφεται και ανάλογα την ταχύτητα περιστροφής ,υπολογίζεται η ροπή του κινητήρα.Σε συνδυασμό με τις στροφές περιστροφής ,υπολογίζεται η ιπποδύναμη του κινητήρα.Το καλο είναι οτι μετριέται η απόδοση του κινητήρα στο στρόφαλο.
Οταν η μέτρηση γίνεται σε δυναμόμετρο τυμπάνου (MAHA ,DYNOJET κτλ),το αυτοκίνητο πατάει πάνω σε ενα κυλιόμενο διάδρομο και ετσι μετριέται η απόδοση στον τρόχό που είναι μεν πιο ουσιαστικό το νούμερο ,αλλά σίγουρα μικρότερο από του στρόφαλου που το προτιμάμε για λόγους εντυπωσιασμού.

Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.



Ενημερωτικά παραθέτω φωτογραφίες απο το βελτιωτικό κέντρο δυναμομέτρησης της ABARTH στην Ιταλία.
Εδώ φαίνεται συνδεδεμένο το μοτέρ στο δυναμόμετρο πάγκου:

Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.



Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.



και εδώ φαίνεται το κέντρο ελέγχου της διαδικασίας.Το ''ρολόι'' στον τοίχο μετράει τη ροπή του μοτέρ σε κάθε επίπεδο στροφών του κινητήρα.

Αυτή η εικόνα είναι κρυμμένη για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να τη δείτε.



vasili_espresso έγραψε:

αν και ανεφερες μονο για τους tsi νομιζω οτι εχεις αχοληθει με το θεμa ,
η απορια μου ειναι ομως για τον 1600 FSI 115hp και συγκεκριμενα αν κατασκευαστικα ο κινητηρας αντεχει τετοια πειραγματα.
γιατι δε μας λεει κανεις αν υπαρχει φθορα στον κινητηρα ή πχ απαιτηση να αλλαζεις συχνοτερα λαδια, δε ξερω και εγω γενικα μιλαω.


vasili_espresso έγραψε:

υποθετω οτι για να αλλαξουν την αποδοση αυξανουν την ποσοτητα εγχυσης καυσιμου , δε νομιζω να μπορουν να αλλαξουν και κατι αλλο , αρα υποθετω οτι αυξανουν και οι πιεσεις, και δε ξερω και τι αλλο , και επαρκει η ποσοτητα του αερα για να γινει σωστη καυση?
εχω πολλες αποριες ε?


Οσον αφορά στη βελτίωση ενός ατμοσφαιρικού μοτέρ όπως ο FSI τα πράγματα ειναι πιο περιορισμένα ,με μεγαλύτερο κόστος και με μικρότερη απόδοση ,σε σχέση με τη βελτίωση ενός κινητήρα turbo όπως ο TSI.
Στον turbo κινητήρα (πολύ χονδρικά) ,ανεβάζουμε την πίεση στην τουρμπίνα για να προσθέσουμε περισσότερο αέρα στο θάλαμο καύσης,ανεβάζουμε και την πίεση στην αντλία βενζίνης για περισσότερο καύσιμο, αλλάζουμε και το αβάνς και αυτό είναι όλο!Με εναν αναπρογραμματισμό και 600€ μπορείς να πάρεις 50άλογα!
Στον απλό κινητηρα για να δώσεις περισσότερο αέρα ,πρέπει να κάνεις ροική εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και στο καπάκι του κινητήρα,να βάλεις άλλη πολλαπλή εισαγωγής αέρα και φίλτρο (σκούπα-φίλτρο-βαρελάκι),ενδεχομένως να αλλάξεις εκκεντροφόρους πιο άγριους ,να αλλάξεις εξάτμιση και ίσως και αντλία βενζίνης ή/και μεγαλύτερο ψυγείο νερού.Βάλε επίσης άλλα μπουζί και αναπρογραμματισμό για αλλαγή του αβανς και ότι αλλο που δεν αναφέρω.Ολα αυτά με 3000€+++ για να πάρεις 15-20 άλογα.

Η πίεση στον κύλινδρο δεν αλλάζει, αρα χονδρικάδεν τίθεται θέμα αντοχής.Αυξάνεται η ποσότητα του αέρα μέσω της καλύτερης ροής του και αναλογικά και η ποσότητα της βενζίνης.Συχνότερα λάδια δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος για να αλλάζεις .Αρα η βελτίωση του ατμοσφαιρικού κινητήρα ,είναι σαφώς λιγότερο επίφοβη ,αλλά πιο ακριβή και λιγότερο αποδοτική απο ενος κινητήρα turbo.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10957 από Coo
Απαντήθηκε από Coo στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
:ole:

Πανεπιστήμονες!

Δημήτρης

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10958 από nikitas tsi
Απαντήθηκε από nikitas tsi στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
Με καλυψε απολυτα ο Βασιλης,γενικα δεν αξιζει να ασχοληθει κανεις με ατμοσφαιρικα,εινα προτιμωτερο να το πουλησει και να παρει ενα υπερτροφοδοτουμενο...
Θα του κοστισει ισως πιο ακριβα αν βελτιωσει το ατμοσφαιρικο(με αβεβαιο μελλον) απ'οσο αν αγορασει ενα εστω και καινουργιο TSI

Νikitas TSi

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • vasili_espresso
  • Συντάκτης θέματος
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10985 από vasili_espresso
Απαντήθηκε από vasili_espresso στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
Ολα αυτα λογικα ειναι και τελικα η αποφαση ειναι του ιδιοκτητη για το τι θα κανει με το αυτοκινητο του.
η αληθεια ειναι οτι ευχαριστηση σε αυτο το αυτοκινητο ειναι να το οδηγεις καμπριο σε επαρχιακο δρομο με λιγες στροφες και με μεση ταχυτητα.
και φυσικα να μην ειναι νταλα μεσημερι , απογευματακι ειναι το ιδανικο.

ωραιες οι πληροφοριες που δωσατε.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • panos
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #10996 από panos
Απαντήθηκε από panos στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
nikitas tsi έγραψε:


Τωρα για τα προγραμματα ειναι μια περιεργη περιπτωση,πηρα τηλ σημερα στη REVO και μου ειπαν πως για να το κανουν 219 στο τροχο θελουν 800 € (κανουν και ομαδικη αγορα) και το κυριοτερο ειναι σου δινουν demo για 6 ωρες και επιπλεον αν μεσα σε ενα μηνα απο την αγορα του προγραμματος δεν εισαι ευχαριστημενος σου επιστρεφουν τα χρηματα πισω.
Θελετε κι'αλλα??
Στο beach party ερχονται τα καλυτερα!!!!!


Δηλαδή Νικήτα έγινε επαφή για ομαδική αγορά?

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • aris
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #11001 από aris
Απαντήθηκε από aris στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
το tsi 122που δεν εχει κομπρεσορα που μπορει να φτασει σε ιπποδυναμη?

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • marios_eos_160ps
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #11002 από marios_eos_160ps
Απαντήθηκε από marios_eos_160ps στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
με την εγγυηση τι γινετε???καταναλωση η revo ομως δεν δινει.αμα ειναι να φτασει 20 λιτρα για να κανουμε το 1400 219 αλογα.καλυτερα να αγοραζαμε το 2.0Τ,αποσβεση θα καναμε σε λιγα χρονια

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 5 Μήνες πριν #11016 από nikitas tsi
Απαντήθηκε από nikitas tsi στο θέμα Απ:Ιπποδύναμη Κινητήρα
aris έγραψε:

το tsi 122που δεν εχει κομπρεσορα που μπορει να φτασει σε ιπποδυναμη?

www.revotechnik.com/...0

www.mtm-online.de/en...c

www.abt-sportsline.g...x

Aπο 150-160 αλογα,διαλεγεις και περνεις...

Νikitas TSi

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Συντονιστές: nikitas tsi