Βενζίνη κακής ποιότητας - Λάδι

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #17624 από Coo
Βενζίνη κακής ποιότητας - Λάδι δημιουργήθηκε από Coo
Διάβαζα στο VWClub μια πολύ πρόσφατη εμπειρία κάποιου άτυχου ανθρώπου με ένα VW Polo :

ΠΡΟΣΟΧΗ Spoiler!


Mετά από αυτό, μπήκα σε σκέψεις σχετικά με το τί επιπτώσεις μπορεί να έχει η κακή βενζίνη στο αυτοκίνητο μας. Είναι περισσότερο το κακό,εκτός από τη λογική μείωση στην απόδοση; Ισχύει αυτό που ισχυρίζονται οι κύριοι της vw πως η φτωχή ποιότητα σε οκτάνια επιφέρει αυτό το μπούκωμα και αργότερα την καταστροφή κάποιων μερών; Να σημειώσω ότι παλαιότερα κατα την ανάγνωση του εγκεφάλου στο συνεργείο μου είχαν βρεί σφάλμα στον αισθητήρα "λ" λόγω κακής ποιότητας καυσίμου. Μήπως τελικά αξίζει περισσότερο να πληρώνει κάποιος παραπάνω στη βενζίνη (ακόμα και αν δεν τον συμφέρει αναλογικά $/χιλιόμετρα) για να έχει το κεφάλι του (πιο) ήσυχο; (γιατί εντελώς ήσυχο δεν θα το έχει ποτέ).
'Η μήπως όλα αυτά είναι ψιλά γράμματα για να ασχοληθεί κανείς; Πάντως αν είναι, αυτός ο φίλος θα δώσει ...χοντρά χρήματα για αυτά τα ψιλά γράμματα.... ????????????

Δημήτρης

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • pr1g1pas
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #17627 από pr1g1pas
Απαντήθηκε από pr1g1pas στο θέμα Απ:Βενζίνη κακής ποιότητας - Λάδι
Δημήτρη νομίζω είναι μια περίπτωση ακραία. Σίγουρα θα συμβεί μέσα σε χιλιάδες polo να βγει κάποιο ελλατωματικό (βέβαια γιατί να συμβεί σε αυτόν και στον κάθε αυτόν), και αποδέχομαι την εξήγηση που έδωσαν στο φίλο οι ''εξωτερικοί'' μάστορες. Το ''αιώνιο'' θέμα είναι τι κάνουν οι αντιπροσωπείες με τις γελοίες δικαιολογίες και τι κάνουμε κι εμείς για να προστατευτούμε απο αυτούς. Εγώ πάντως βάζω μόνο 100άρα βενζίνη και προσπαθώ να μην αλλάζω πρατήριο.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #17630 από Coo
Απαντήθηκε από Coo στο θέμα Απ:Βενζίνη κακής ποιότητας - Λάδι
Σίγουρα είναι μια σχετικά σπάνια περίπτωση, δε λέω. Και μετά από εκείνη τη διάγνωση του "λ" άλλαξα πρατήριο (χωρίς όμως να ξέρω βέβαια και την ποιότητα του) και πάλι από αυτό και μόνο βάζω βενζίνη.
Πέρα από την ακραία αυτή περίπτωση όμως, υπάρχει πράγματι περίπτωση να δημιουργηθούν κατάλοιπα άκαυτης βενζίνης στον κινητήρα; Γιατί κάπου είχα ακούσει για μια βενζίνη μιας εταιρίας που υποστήριζαν ότι "καθαρίζει" τον κινητήρα. Αυτό εννοούσαν;
Μέχρι τώρα λίγες φορές είχα βάλει 100άρα και σκέφτομαι να το αλλάξω το τροπάριο...Το θέμα είναι ότι την 100άρα τη νοθεύεις με 95άρα, την 95άρα με τί;;; Τί το ταΐζω το τουτού μουυυυυυυυυ mpouxouxouxo trelos:unsure:

Δημήτρης

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • pr1g1pas
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #17632 από pr1g1pas
Απαντήθηκε από pr1g1pas στο θέμα Απ:Βενζίνη κακής ποιότητας - Λάδι
Πάντως εχω διαπιστώσει οτι όταν βάζω σε κάποιο άλλο πρατήριο αμφιβόλου ποιότητας βενζίνη ενα ελαφρύ κλωτσιματάκι σαν να βήχει ο κινητήρας και νομίζω είναι ένδειξη της νοθευμένης βενζίνης αυτό.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #17654 από Jimmy LarisEOS
Απαντήθηκε από Jimmy LarisEOS στο θέμα Απ:Βενζίνη κακής ποιότητας - Λάδι
Βρείτε ένα καλό βενζινάδικο και μην το αλλάζετε με τίποτα!!!

ΔΗΜΗΤΡΗΣ PASSAT 1.4 TSI
Live for nothing or die for something
Ο Γάμος μου!!!!
:bebe2: :bebe:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #17661 από Coo
Απαντήθηκε από Coo στο θέμα Απ:Βενζίνη κακής ποιότητας - Λάδι
Jimmy LarisEOS έγραψε:

Βρείτε ένα καλό βενζινάδικο και μην το αλλάζετε με τίποτα!!!


Και από που βρε Μήτσε βλέπεις ότι είναι καλό το βενζινάδικο; Ποτέ δεν ξέρεις τί έχουν, άσχετα με την τιμή, αν και οι περισσότεροι υποστηρίζουν ότι όσο πιο φτηνό το βενζινάδικο τόσο πιο νοθευμένη... Μόνο αν σου βαράνε πιράκια και το τουτού κλωτσάει, εκεί μπορείς να καταλάβεις αν κάτι δεν πάει καλα...

Δημήτρης

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #17670 από Jimmy LarisEOS
Απαντήθηκε από Jimmy LarisEOS στο θέμα Απ:Βενζίνη κακής ποιότητας - Λάδι
Δεν είσαι χημικός μηχανικός αλλά αν βλέπεις ότι το αμάξι πάει καλά και χωρίς προβλήματα δεν χρειάζεται να ψάχνεσαι.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ PASSAT 1.4 TSI
Live for nothing or die for something
Ο Γάμος μου!!!!
:bebe2: :bebe:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #17680 από nikitas tsi
Απαντήθηκε από nikitas tsi στο θέμα Απ:Βενζίνη κακής ποιότητας - Λάδι
Απο την αλλη εγω δεν εχω βαλει ποτε 100αρα,μονο 95αρα.
Εχω απεναντι μου ενα πρατηριο ΒΡ με αρκετα φτηνη τιμη κι'απο κει βαζω συνηθως.

Νikitas TSi

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • pr1g1pas
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 4 Εβδομάδες πριν #17712 από pr1g1pas
Απαντήθηκε από pr1g1pas στο θέμα Απ:Βενζίνη κακής ποιότητας - Λάδι
Συγκριτική δοκιμή αμόλυβδων βενζινών υψηλού αριθμού οκτανίων

bp Ultimate 100 / EKO Kinitron 100 / Shell V-Power Racing 99+

Υγρό πυρ;

Aυξάνονται και πληθύνονται οι αμόλυβδες βενζίνες υψηλού αριθμού οκτανίων που πλέον
προσφέρονται και από τους τρεις «μεγάλους» της ελληνικής αγοράς πετρελαιοειδών. Στη
δοκιμή που ακολουθεί, διαπιστώνουμε τι παραπάνω προσφέρουν, αλλά και τις μεταξύ τους
διαφορές.

Κείμενο: Πέτρος Γλαντζής

Η APXH έγινε από τη Shell, στα μέσα του 2002, όταν παρουσίασε στην ελληνική αγορά την
αμόλυβδη βενζίνη V-Power Racing 99+, με αριθμό οκτανίων που, σύμφωνα με την ίδια
εταιρεία, ξεπερνούσε τα 99. Ένα χρόνο αργότερα, την ακολούθησε η bp, διαθέτοντας στα
πρατήριά της την αμόλυβδη βενζίνη Ultimate των 100 οκτανίων. Η παρουσία των δύο αυτών
επώνυμων και ανταγωνιστικών προϊόντων έδειξε να πείθει τους Έλληνες οδηγούς, γεγονός που
ενίσχυσε την αγορά καυσίμων υψηλού αριθμού οκτανίων. Με αφορμή λοιπόν την παρουσίαση, από
την ελληνική εταιρεία πετρελαιοειδών ΕΚΟ, της νέας αμόλυβδης βενζίνης 100 οκτανίων
Kinitron 100 οργανώσαμε μια συγκριτική δοκιμή, ώστε να αξιολογήσουμε την απόδοση των
τριών παραπάνω καυσίμων τόσο μεταξύ τους όσο και με τη «συμβατική» αμόλυβδη βενζίνη των
95 οκτανίων. Γι? αυτήν τη δοκιμή επιλέξαμε το Ford Mondeo 1.8 SCi, τεχνολογίας άμεσου
ψεκασμού, επειδή η υψηλή πίεση ψεκασμού, αλλά και η σχετικά μεγάλη σχέση συμπίεσης που
χαρακτηρίζει αυτού του είδους τους κινητήρες, τους καθιστούν πιο ευαίσθητους στην
ποιότητα και στις αντικροτικές ιδιότητες του καυσίμου.

Επί της διαδικασίας
Nα ?μαστε, λοιπόν, στο δυναμόμετρο, όπου αρχικά θα λαμβάναμε τις καμπύλες ιπποδύναμης και
ροπής του κινητήρα για κάθε τύπο βενζίνης, ενώ επιπλέον θα πραγματοποιούσαμε μετρήσεις
των επιταχύνσεων εν κινήσει. Ο λόγος που επιλέξαμε το δυναμόμετρο για τη δεύτερη
διαδικασία είναι το γεγονός ότι προσφέρει ένα σαφώς πιο ελεγχόμενο περιβάλλον σε σχέση με
τις μετρήσεις στον ανοικτό δρόμο, εξασφαλίζοντας σταθερές συνθήκες και υψηλή
επαναληψιμότητα των μετρήσεων, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό σε μια συγκριτική δοκιμή.
Περνώντας στη διαδικασία της δοκιμής, πριν από κάθε μέτρηση, το ρεζερβουάρ άδειαζε πλήρως
και, στη συνέχεια, το γεμίζαμε με το υπό δοκιμήν καύσιμο. Προτού γίνει η μέτρηση στο
δυναμόμετρο, οδηγούσαμε το αυτοκίνητο για 250 χλμ., προκειμένου η ηλεκτρονική διαχείριση
του κινητήρα να προσαρμοστεί πλήρως στις ιδιαιτερότητες του εκάστοτε καυσίμου. Κάθε
δυναμομέτρηση και μέτρηση επιδόσεων επαναλαμβάνονταν, ώστε να εξασφαλίσουμε, στο μέγιστο
δυνατό βαθμό, την ορθότητα των αποτελεσμάτων. Eκτός από τις bp Ultimate, ΕΚΟ Kinitron 100
και Shell V-Power Racing 99+, στη συγκριτική δοκιμή συμπεριλάβαμε και την αμόλυβδη
βενζίνη 95 οκτανίων της bp, η οποία λειτούργησε ως σημείο αναφοράς.

Μετρήσεις ισχύος και ροπής
Ξεκινώντας από την αμόλυβδη των 95 οκτανίων της bp, η μέγιστη ισχύς στους τροχούς του
Mondeo έφτασε στους 110,3 ίππους στις 6.100 σ.α.λ., με μέγιστη ροπή τα 14,4 χλγμ. στις
4.400 σ.α.λ. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι τρεις 100άρες βενζίνες παρουσίασαν καλύτερη
απόδοση. Αναλυτικότερα, με την Ultimate της bp, η μέγιστη ισχύς αυξήθηκε στους 112,1
ίππους στις 6.200 στροφές, ενώ αντίστοιχα αυξημένη ήταν και η ροπή, με μέγιστη τιμή τα
14,8 χλγμ. στις 4.400 σ.α.λ. Με ελαφρώς καλύτερα νούμερα από την Ultimate, η V-Power
Racing 99+ της Shell απέδωσε μέγιστη ισχύ 112,7 ίππους στις 6.100 σ.α.λ., ενώ η ροπή, που
κορυφωνόταν στις 4.400 σ.α.λ., δε μεταβλήθηκε ιδιαίτερα (14,9 χλγμ.). Η μεγαλύτερη τιμή
ισχύος της δοκιμής, μετρημένη στους τροχούς πάντα, προέκυψε από την 100άρα Kinitron της
ΕΚΟ (113,2 ίπποι στις 6.100 σ.α.λ.), με τη μέγιστη ροπή να κυμαίνεται στα επίπεδα των
Ultimate και V-Power Racing (14,8 χλγμ. στις 4.400 σ.α.λ.). Το συμπέρασμα από τη
δυναμομέτρηση δεν αφορά τόσο τις διαφορές μεταξύ των τριών καυσίμων υψηλού αριθμού
οκτανίων, οι οποίες ήταν μικρές στη συγκεκριμένη δοκιμασία, όσο τη βελτίωση που επιφέρουν
στην απόδοση σε σχέση με την αμόλυβδη των 95 οκτανίων.


Μετρώντας τις επιδόσεις
Oι διαφορές που προέκυψαν ανάμεσα στις βενζίνες της δοκιμής κατά τη μέτρηση των
επιταχύνσεων εν κινήσει είναι μεγαλύτερες από εκείνες της δυναμομέτρησης, δίνοντας μια
πιο σαφή εικόνα. Ειδικότερα, παρά τη δεύτερη θέση στη δυναμομέτρηση, η V-Power
κατατάσσεται τρίτη στη δοκιμασία των ρεπρίζ, αφήνοντας, όπως ήταν αναμενόμενο, την απλή
αμόλυβδη της bp στην τέταρτη θέση. Δεύτερη, η Ultimate της bp διατηρεί το προβάδισμα σε
χρόνους έναντι της V-Power Racing, που κυμαίνεται από 0,5 έως 2 δέκατα του δευτερολέπτου.
Η καλύτερη επίδοση στη δοκιμασία των ρεπρίζ προέρχεται από την Kinitron 100 της ΕΚΟ, η
οποία σημείωσε εν γένει καλύτερους χρόνους από την Ultimate, ενώ με έκτη σχέση,
παρουσίασε σχετικά μεγάλες διαφορές από τους ανταγωνιστές της, που αγγίζουν τα 4 δέκατα
του δευτερολέπτου για την Ultimate και το μισό δευτερόλεπτο για τη V-Power Racing.


Επιτάχυνση εν κινήσει
80-110 χλμ./ώρα (δλ.)
Σχέση μετάδοσης
3η 4η 5η 6η
Καύσιμο

bp Ultimate 100 5,88 8,27 12,40 18,05
EKO Kinitron 100 5,88 8,30 12,33 17,70
Shell V-Power Racing 99+ 5,93 8,47 12,50 18,20
bp unleaded 95 5,96 8,44 12,66 18,47


Επιτάχυνση εν κινήσει
120-140 χλμ./ώρα (δλ.)
Σχέση μετάδοσης
4η 5η 6η
Καύσιμο

bp Ultimate 100 6,36 9,39 16,36
EKO Kinitron 100 6,24 9,22 15,99
Shell V-Power Racing 99+ 6,42 9,48 16,5
bp unleaded 95 6,40 9,56 16,84



Το συμπέρασμα
Περνώντας στο συμπέρασμα της συγκριτικής δοκιμής, και οι τρεις αμόλυβδες βενζίνες υψηλού
αριθμού οκτανίων των Shell, bp και ΕΚΟ παρουσίασαν μικρές, αλλά μετρήσιμες διαφορές σε
ισχύ και ροπή κατά τη δυναμομέτρηση. Στην περισσότερο αντιπροσωπευτική για την απόδοση
των τριών καυσίμων μέτρηση, των επιταχύνσεων εν κινήσει, το συμπέρασμα ήταν ξεκάθαρο. Η
καλύτερη απόδοση, λοιπόν, της δοκιμής ανήκει στην Kinitron 100 της ΕΚΟ, η οποία μάλιστα
παρουσίαζε σαφές πλεονέκτημα όταν ο κινητήρας λειτουργούσε με μεγάλο φορτίο (ρεπρίζ με 6η
σχέση), κάτι που υποδηλώνει καλές αντικροτικές ιδιότητες.
Σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη τιμή, η Kinitron 100 κερδίζει επάξια την πρώτη θέση της
συγκριτικής δοκιμής. Aκολουθεί, με μικρή διαφορά σε επιδόσεις, η Ultimate 100 της bp,
αφήνοντας στην τρίτη θέση τη V-Power Racing 99+ της Shell. Η τελευταία παρουσίασε ελαφρώς
υψηλότερες μέγιστες τιμές ισχύος και ροπής από την Ultimate, αλλά υστερούσε στις
μετρήσεις ρεπρίζ, κάτι που οφείλεται πιθανότατα σε μικρότερη τάση της 100άρας bp για
προανάφλεξη. Λογικό, αφού η V-Power Racing 99+ βρίσκεται περισσότερο χρονικό διάστημα
στην αγορά από τα άλλα δύο ανταγωνιστικά καύσιμα της δοκιμής, με αποτέλεσμα να έχει κατά
πάσα πιθανότητα ξεπεραστεί σε εξέλιξη από τα πιο πρόσφατα προϊόντα των bp και ΕΚΟ.
Aναμφίβολα, η χρήση αμόλυβδης βενζίνης υψηλού αριθμού οκτανίων σε σχέση με την αμόλυβδη
των 95 οκτανίων προσέφερε βελτιωμένες επιδόσεις, κυρίως σε συνθήκες υψηλού φορτίου
(μεγαλύτερες σχέσεις μετάδοσης), ενώ στις μετρήσεις με 3η και 4η, η διαφορά ήταν
μικρότερη. Αυτό σημαίνει πως το πλεονέκτημα από τη χρήση βενζίνης υψηλού αριθμού οκτανίων
θα είναι περισσότερο εμφανές σε ένα ταξίδι, όπου η αεροδυναμική αντίσταση και η κίνηση με
τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση στο κιβώτιο θέτουν μεγάλο φορτίο στον κινητήρα κατά την
επιτάχυνση.
Ολοκληρώνοντας, να τονίσουμε ότι τα παραπάνω συμπεράσματα ισχύουν για το συγκεκριμένο
τύπο αυτοκινήτου και τις συνθήκες της δοκιμής. Γι? αυτό και δε θα πρέπει να
γενικεύονται._ Π.Γ

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Εβδομάδα πριν #18353 από Γελάδι
Απαντήθηκε από Γελάδι στο θέμα Απ:Βενζίνη κακής ποιότητας - Λάδι
Πολύ ενδιαφέρον το τελευταίο δημοσίευμα!

Βέβαια πάντα πρέπει να είμαστε κάπως επιφυλακτικοί με αυτές τις έρευνες μιας και μπορεί να υπάρχει το ενδεχόμενο κάποιας διαφήμισης - προώθησης ενός προιόντος αλλά πρέπει κάπου να υπάρχει και ένα σημείο αναφοράς. Θεωρώ ότι υπάρχει μία δόση αλήθειας σε αυτό το αποτέλεσμα έστω κατά ένα ποσοστό αν όχι 100%.

Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • pr1g1pas
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Εβδομάδα πριν #18358 από pr1g1pas
Απαντήθηκε από pr1g1pas στο θέμα Απ:Βενζίνη κακής ποιότητας - Λάδι
Γελάδι έγραψε:

Πολύ ενδιαφέρον το τελευταίο δημοσίευμα!

Βέβαια πάντα πρέπει να είμαστε κάπως επιφυλακτικοί με αυτές τις έρευνες μιας και μπορεί να υπάρχει το ενδεχόμενο κάποιας διαφήμισης - προώθησης ενός προιόντος αλλά πρέπει κάπου να υπάρχει και ένα σημείο αναφοράς. Θεωρώ ότι υπάρχει μία δόση αλήθειας σε αυτό το αποτέλεσμα έστω κατά ένα ποσοστό αν όχι 100%.



Φίλε Γελάδιε συμφωνώ απολύτος για την επιφυλακτικότητα αλλά κιόλας απο την άλλη δεν μπορούμε μα να μην πιστευουμε τίποτα, κάπου στη μέση είναι η αλήθεια νομίζω.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Συντονιστές: nikitas tsi