Πώς να οδηγείτε για να "καίτε" λιγότερη βενζίνη
- Coo
-
Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
Less
Περισσότερα
15 Χρόνια 4 Μήνες πριν #33472
από Coo
Δημήτρης
Πώς να οδηγείτε για να "καίτε" λιγότερη βενζίνη δημιουργήθηκε από Coo
Εκτός από τη μείωση της ρύπανσης στο περιβάλλον ως συνέπεια της μειωμένης κατανάλωσης, οι οδηγοί που εφαρμόζουν τις αρχές της οικονομικής οδήγησης μπορούν να πετύχουν εξοικονόμηση κατά μέσο όρο 15 % και ισόποση ελάφρυνση του κόστους καυσίμων.
Κατ αντιστοιχία ένας οδηγός που θα περιορίσει την κατανάλωση βενζίνης κατά 15 %, θα είναι σαν να αγοράζει τη βενζίνη προς 1,27 ευρώ το λίτρο, αντί για 1,5 που είναι σήμερα η μέση τιμή πώλησης της αμόλυβδης.
Το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ) προωθεί την οικονομική, οικολογική και ασφαλή οδήγηση (ecodriving) μέσω της συμμετοχής του σε ειδικά ευρωπαϊκά προγράμματα. "Η σημαντικότερη επιτυχία ήταν ότι το eco-driving έχει περιληφθεί στη διαδικασία εξέτασης των υποψήφιων οδηγών", τόνισε στο ΑΠΕ ο κ. Νίκος Ντάρας, στέλεχος του τμήματος Περιβάλλοντος και Μεταφορών του ΚΑΠΕ.
Είχαν προηγηθεί πιλοτικά προγράμματα εκπαίδευσης οδηγών της ΕΘΕΛ (λεωφορεία) και ΗΛΠΑΠ (τρόλεϋ) στις αρχές της οικονομικής οδήγησης από τα οποία, σύμφωνα με τον κ. Ντάρα, τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά καθώς επιτεύχθηκε εξοικονόμηση καυσίμου πάνω από 15 %.
Το ΚΑΠΕ έχει κωδικοποιήσει 13 βασικές αρχές του eco-driving, σύμφωνα με τις οποίες ο οδηγός για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου πρέπει:
1.Να αλλάζει γρήγορα ταχύτητα προς υψηλότερη σχέση μετάδοσης στις 2000 - 2500 στροφές.
2.Να οδηγεί με σταθερή ταχύτητα, στις 2000-2500 στροφές .
3.Να προβλέπει τις συνθήκες κυκλοφορίας ώστε να αποφεύγει τις άσκοπες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα.
4.Να σταματά επιβραδύνοντας ομαλά όταν πλησιάζει σε φωτεινό σηματοδότη, αφήνοντας το γκάζι, πατώντας ομαλά το φρένο και με επιλεγμένη μία υψηλή σχέση μετάδοσης.
5.Να σβήνει τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις.
6.Να κάνει τακτική συντήρηση του οχήματος και των ελαστικών.
7.Να αποφεύγει τη μεταφορά περιττών φορτίων.
8.Να κάνει συνετή χρήση του κλιματισμού.
9.Στις στροφές να επιβραδύνει ομαλά.
10.Να αποφεύγει τη χρήση του οχήματος για σύντομες διαδρομές.
11.Να χρησιμοποιεί το βοηθητικό εξοπλισμό του οχήματος (μετρητής κατανάλωσης, στροφόμετρο, cruise control αν υπάρχει)
12.Να επιλέγει αποδοτικότερο όχημα, εξετάζοντας την κατανάλωση καυσίμου.
13.Να σχεδιάζει τη διαδρομή, ώστε να αποφεύγονται άσκοπες μετακινήσεις.
Πηγή: ecodriving
Έχω μία ένσταση και μία απορία.
ΈΝΣΤΑΣΗ: Cruise control
Τουλάχιστον στα μέχρι τώρα ταξίδια που έχω κάνει έχω παρατηρήσει ότι με το cruise control υπάρχει μια μικρή άυξηση της κατανάλωσης. Επιπλέον, επειδή ώς επι το πλείστον κυκλοφορούμε στην πόλη, είναι λίγο δύσκολο εκεί το c.c.
ΑΠΟΡΙΑ: Αποδοτικότερο όχημα
Λέω να κατέβω στο γκαράζ μου να ρίξω μια ματιά στη λίστα να δώ από όλα τα οχήματα που έχω ποιό να διαλέξω και ποιό είναι αποδοτικότερο; :PPP
ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ
ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΧΡΗΣΤΗ
Κατ αντιστοιχία ένας οδηγός που θα περιορίσει την κατανάλωση βενζίνης κατά 15 %, θα είναι σαν να αγοράζει τη βενζίνη προς 1,27 ευρώ το λίτρο, αντί για 1,5 που είναι σήμερα η μέση τιμή πώλησης της αμόλυβδης.
Το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ) προωθεί την οικονομική, οικολογική και ασφαλή οδήγηση (ecodriving) μέσω της συμμετοχής του σε ειδικά ευρωπαϊκά προγράμματα. "Η σημαντικότερη επιτυχία ήταν ότι το eco-driving έχει περιληφθεί στη διαδικασία εξέτασης των υποψήφιων οδηγών", τόνισε στο ΑΠΕ ο κ. Νίκος Ντάρας, στέλεχος του τμήματος Περιβάλλοντος και Μεταφορών του ΚΑΠΕ.
Είχαν προηγηθεί πιλοτικά προγράμματα εκπαίδευσης οδηγών της ΕΘΕΛ (λεωφορεία) και ΗΛΠΑΠ (τρόλεϋ) στις αρχές της οικονομικής οδήγησης από τα οποία, σύμφωνα με τον κ. Ντάρα, τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά καθώς επιτεύχθηκε εξοικονόμηση καυσίμου πάνω από 15 %.
Το ΚΑΠΕ έχει κωδικοποιήσει 13 βασικές αρχές του eco-driving, σύμφωνα με τις οποίες ο οδηγός για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου πρέπει:
1.Να αλλάζει γρήγορα ταχύτητα προς υψηλότερη σχέση μετάδοσης στις 2000 - 2500 στροφές.
2.Να οδηγεί με σταθερή ταχύτητα, στις 2000-2500 στροφές .
3.Να προβλέπει τις συνθήκες κυκλοφορίας ώστε να αποφεύγει τις άσκοπες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα.
4.Να σταματά επιβραδύνοντας ομαλά όταν πλησιάζει σε φωτεινό σηματοδότη, αφήνοντας το γκάζι, πατώντας ομαλά το φρένο και με επιλεγμένη μία υψηλή σχέση μετάδοσης.
5.Να σβήνει τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις.
6.Να κάνει τακτική συντήρηση του οχήματος και των ελαστικών.
7.Να αποφεύγει τη μεταφορά περιττών φορτίων.
8.Να κάνει συνετή χρήση του κλιματισμού.
9.Στις στροφές να επιβραδύνει ομαλά.
10.Να αποφεύγει τη χρήση του οχήματος για σύντομες διαδρομές.
11.Να χρησιμοποιεί το βοηθητικό εξοπλισμό του οχήματος (μετρητής κατανάλωσης, στροφόμετρο, cruise control αν υπάρχει)
12.Να επιλέγει αποδοτικότερο όχημα, εξετάζοντας την κατανάλωση καυσίμου.
13.Να σχεδιάζει τη διαδρομή, ώστε να αποφεύγονται άσκοπες μετακινήσεις.
Πηγή: ecodriving
Έχω μία ένσταση και μία απορία.
ΈΝΣΤΑΣΗ: Cruise control
Τουλάχιστον στα μέχρι τώρα ταξίδια που έχω κάνει έχω παρατηρήσει ότι με το cruise control υπάρχει μια μικρή άυξηση της κατανάλωσης. Επιπλέον, επειδή ώς επι το πλείστον κυκλοφορούμε στην πόλη, είναι λίγο δύσκολο εκεί το c.c.
ΑΠΟΡΙΑ: Αποδοτικότερο όχημα
Λέω να κατέβω στο γκαράζ μου να ρίξω μια ματιά στη λίστα να δώ από όλα τα οχήματα που έχω ποιό να διαλέξω και ποιό είναι αποδοτικότερο; :PPP
ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ
ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΧΡΗΣΤΗ
Δημήτρης
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- vabatzis
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
Less
Περισσότερα
- Δημοσιεύσεις: 6705
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 136
15 Χρόνια 4 Μήνες πριν #33487
από vabatzis
Βαγγέλης - 1.4 TSi
Απαντήθηκε από vabatzis στο θέμα Απ:Πώς να οδηγείτε για να "καίτε" λιγότερη βενζίνη
Σε γενικές γραμμές καλά τα λέει. Θα συμφωνήσω κι εγώ για το c.c., δεν συμφέρει για διαδρομές εντός πόλης...
Βαγγέλης - 1.4 TSi
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Guardian
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Πάντα να μάχεσαι για να επιβιώσεις
Less
Περισσότερα
- Δημοσιεύσεις: 3905
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 18
15 Χρόνια 4 Μήνες πριν #33489
από Guardian
Ο καθένας έχει το δικαίωμα να έχει τη δική του άποψη, αρκεί να συμφωνεί με τη δική μου.
Franz Kafka
Σπύρος
Απαντήθηκε από Guardian στο θέμα Απ:Πώς να οδηγείτε για να "καίτε" λιγότερη βενζίνη
Και εγώ θα συμφωνήσω αν και είναι λίγο υπερβολικό...
Ο καθένας έχει το δικαίωμα να έχει τη δική του άποψη, αρκεί να συμφωνεί με τη δική μου.
Franz Kafka
Σπύρος
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- rallakias
- Senior Μέλος
-
Less
Περισσότερα
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
15 Χρόνια 4 Μήνες πριν #33509
από rallakias
Απαντήθηκε από rallakias στο θέμα Απ:Πώς να οδηγείτε για να "καίτε" λιγότερη βενζίνη
Προσωπικά χρησιμοποιώ cruise control και εντος πόλης.Διατηρει μια ταχυτητα και επιταχύνει ομαλά (κατα βούληση) ,σε αντιθεση με τη νευρικη οδηγηση που κανουμε οταν ειμαστε σε ελαφρια κινηση.
Πιστευω οτι βοηθάει ελάφρώς.....
Πιστευω οτι βοηθάει ελάφρώς.....
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Corbil
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Έχω & EOS πάμε μια βόλτα?
Less
Περισσότερα
- Δημοσιεύσεις: 6445
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 112
15 Χρόνια 4 Μήνες πριν #33510
από Corbil
E(r)OS ανίκατε μάχαν
Πάνος BLACK 1.6 FSI
Απαντήθηκε από Corbil στο θέμα Απ:Πώς να οδηγείτε για να "καίτε" λιγότερη βενζίνη
ετσι πως οδηγάμε εδώ Βασίλη πρέπει να ειμαστε με το δάχτυλο στη σκανδάλη συνεχώς ακόμα και στην Ε.Ο. Κανένας φούστης δε μπορεί να διατηρήσει μια σταθερή ταχύτητα και μια λωρίδα. Οπότε βάλε βγάλε το CC σε κάνει θες δε θες νευρικό. Ενα adaptive CC θα άλλαζε σίγουρα την κατάσταση και θα μας ξεκούραζε.
E(r)OS ανίκατε μάχαν
Πάνος BLACK 1.6 FSI
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Γελάδι
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Ναι...κι εγώ Eos έχω!
Less
Περισσότερα
- Δημοσιεύσεις: 3480
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 37
15 Χρόνια 4 Μήνες πριν #33539
από Γελάδι
Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος
Απαντήθηκε από Γελάδι στο θέμα Απ:Πώς να οδηγείτε για να "καίτε" λιγότερη βενζίνη
Όλα τα παραπάνω θεωρώ ότι είναι πολύ πολύ απλά, αρκεί και μόνο να γίνουν συνήθεια. Πράγματι μπορεί να δει κάποιος διαφορά στην κατανάλωση. Εγώ σε γενικές γραμμές ακολουθώ όσο μπορώ τους παραπάνω τρόπους και βλέπω μεγάλη διαφορά συγκριτικά με μέρες που το έχω "πλακώσει".
Όσο για το Cruise Control όντως υπάρχει μία μικρή άυξηση στην κατανάλωση, αλλά θεωρώ ότι είναι πλασματική και ταυτόχρονα απόλυτα δικαιολογημένη.
Ο λόγος είναι επειδή προσπαθεί πάντα να κρατά σταθερή ταχύτητα. (Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος ύπαρξής του...). Όπερ και σημαίνει ότι ακόμη και στις ανηφόρες θα "δώσει" λίγο παραπάνω, ενώ αν οδηγούσαμε με το ποδαράκι μας, ίσως να μειώναμε κάπως ταχύτητα. Αντίστοιχα, στις κατηφόρες μπορεί να παίρναμε και λίγο το πόδι από το γκάζι, ενώ το cruise control γκαζώνει όσο ακριβώς πρέπει, ώστε να κρατήσει την ταχύτητα που έχουμε θέσει.
Η διαφορά σε χρόνο είναι μικρή αν και μετρήσιμη και στις δύο περιπτώσεις, όσο είναι και η διαφορά στην κατανάλωση.
Οπότε διαλέγουμε.
α) Σε ένα ταξίδι ας πούμε 3μιση ωρών θέλουμε να φτάσουμε ένα τέταρτο νωρίτερα χωρίς να έχει πιαστεί το πόδι μας και με μία διαφορά στην κατανάλωση της τάξης 0,2lt/100km =>
=> Επιλέγουμε Cruise Control.
β) Κοιτάμε μόνο την κατανάλωση ώστε να γλιτώσουμε και το 0,2 άσχετα αν φτάσουμε λίγο αργότερα και με μουδιασμένο πόδι =>
=> Επιλέγουμε το ποδαράτο.
Όσο για το Cruise Control όντως υπάρχει μία μικρή άυξηση στην κατανάλωση, αλλά θεωρώ ότι είναι πλασματική και ταυτόχρονα απόλυτα δικαιολογημένη.
Ο λόγος είναι επειδή προσπαθεί πάντα να κρατά σταθερή ταχύτητα. (Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος ύπαρξής του...). Όπερ και σημαίνει ότι ακόμη και στις ανηφόρες θα "δώσει" λίγο παραπάνω, ενώ αν οδηγούσαμε με το ποδαράκι μας, ίσως να μειώναμε κάπως ταχύτητα. Αντίστοιχα, στις κατηφόρες μπορεί να παίρναμε και λίγο το πόδι από το γκάζι, ενώ το cruise control γκαζώνει όσο ακριβώς πρέπει, ώστε να κρατήσει την ταχύτητα που έχουμε θέσει.
Η διαφορά σε χρόνο είναι μικρή αν και μετρήσιμη και στις δύο περιπτώσεις, όσο είναι και η διαφορά στην κατανάλωση.
Οπότε διαλέγουμε.
α) Σε ένα ταξίδι ας πούμε 3μιση ωρών θέλουμε να φτάσουμε ένα τέταρτο νωρίτερα χωρίς να έχει πιαστεί το πόδι μας και με μία διαφορά στην κατανάλωση της τάξης 0,2lt/100km =>
=> Επιλέγουμε Cruise Control.
β) Κοιτάμε μόνο την κατανάλωση ώστε να γλιτώσουμε και το 0,2 άσχετα αν φτάσουμε λίγο αργότερα και με μουδιασμένο πόδι =>
=> Επιλέγουμε το ποδαράτο.
Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Guardian
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Πάντα να μάχεσαι για να επιβιώσεις
Less
Περισσότερα
- Δημοσιεύσεις: 3905
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 18
15 Χρόνια 4 Μήνες πριν #33546
από Guardian
Ο καθένας έχει το δικαίωμα να έχει τη δική του άποψη, αρκεί να συμφωνεί με τη δική μου.
Franz Kafka
Σπύρος
Απαντήθηκε από Guardian στο θέμα Απ:Πώς να οδηγείτε για να "καίτε" λιγότερη βενζίνη
Ετσι ακριβώς είναι...
Ο καθένας έχει το δικαίωμα να έχει τη δική του άποψη, αρκεί να συμφωνεί με τη δική μου.
Franz Kafka
Σπύρος
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Συντονιστές: nikitas tsi