Στα ενδότερα του turbo
- Coo
-
Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
Less
Περισσότερα
16 Χρόνια 10 Μήνες πριν #45
από Coo
Δημήτρης
Στα ενδότερα του turbo δημιουργήθηκε από Coo
Οσοι φιλοι εχουν TSI ισως το βρουν χρησιμο ....
Oι υπερσυμπιεστές καυσαερίων χρησιμοποιούνται,προκειμένου να αυξηθεί η ιπποδύναμη ενός κινητήρα. Αυτό το ξέρουν όλοι. Αυτό όμως που ο περισσότερος κόσμος δε γνωρίζει, είναι πώς ακριβώς λειτουργούν και τι χρειάζονται για να συντηρηθούν.
Πώς λειτουργεί;
To turbo, όπως είπαμε, είναι υπερσυμπιεστής καυσαερίων. Αυτά, μέσω της εξαγωγής, οδηγούνται σε μία φτερωτή, προκαλώντας την περιστροφή της. Μέσω ενός μικρού άξονα, η περιστροφική κίνηση μεταβιβάζεται σε μία άλλη έλικα, που είναι τοποθετημένη στην αντίθετη άκρη του και η οποία συμπιέζει αέρα στο σύστημα εισαγωγής του κινητήρα. Πρακτικά, δηλαδή, ρουφάει με πολλή πίεση αέρα και τον οδηγεί στο θάλαμο καύσης, επιτυγχάνοντας έτσι καλύτερη ή αναλογία οξυγόνου και ποσότητας καυσίμου.
Τι χρειάζεται για να συντηρηθεί;
• Στο πλαίσιο του προγραμματισμένου τεχνικού ελέγχου ενός αυτοκινήτου, είτε έχει turbo είτε όχι, πρέπει να ελέγχουμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το φίλτρο αέρα. Ένα φίλτρο που δεν επιτρέπει την εισαγωγή αέρα στον κινητήρα σε κατάλληλες ποσότητες ή που δε φιλτράρει τον αέρα σωστά, περιορίζει τη λειτουργία του turbo και προκαλεί την εναπόθεση υπολειμμάτων καύσης στον άξονα και στη φτερωτή του μηχανισμού.
• Έπειτα, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, πρέπει να ελέγχεται ο άξονας περιστροφής του turbo για πιθανούς τζόγους. Αυτοί μπορούν να προκαλέσουν στο μηχανισμό έντονη φθορά, ακόμη και ολική καταστροφή.
Χρήσιμες Συμβουλές
• Το κέλυφος του turbo είναι αρκετά ευαίσθητο. Επειδή συστέλλεται και διαστέλλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία, πρέπει:
Α. Όταν οδηγούμε για αρκετή ώρα και θέλουμε να σταθμεύσουμε, καλό είναι να αφήνουμε τον κινητήρα να δουλεύει για λίγο στο ρελαντί, ώστε να μειωθεί η θερμοκρασία του συστήματος εξαγωγής καυσαερίων. Σε αντίθετη περίπτωση, η υψηλή θερμοκρασία θα προκαλέσει πυράκτωση και εναπόθεση των υπολειμμάτων καύσης στα εξαρτήματα του turbo.
B. Αντίθετα, πρέπει να αποφεύγουμε να πιέζουμε τον κινητήρα κατά την εκκίνηση, αφού απαιτείται ένα χρονικό διάστημα μέχρι το turbo να φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας του και να λιπαίνεται σωστά. Διαφορετικά, μπορεί ακόμα και να ραγήσει το κέλυφος του υπερσυμπιεστή.
Η ιστορία του turbo
O πρώτος υπερσμπιεστής καυσαερίων κατασκευάστηκε από τον Ελβετό Δρ. Άλφρεντ Μπούτσι το 1909. Ο Μπούτσι εργαζόταν ως αρχιμηχανικός στην εταιρεία των αδελφών Σούλτζερ και μαζί τους παρουσίασε το 1915 επίσημα την πατέντα του, εφαρμοσμένη σε έναν πετρελαιοκινητήρα. Ωστόσο, η ανταπόκριση της βιομηχανίας της εποχής δεν ήταν η αναμενόμενη. Τα πράγματα όμως άλλαξαν, όταν η General Electric ξεκίνησε να φτιάχνει turbo, τα οποία αρχικά χρησιμοποιήθηκαν σε πολεμικά αεροσκάφη του πρώτου, αλλά κυρίως του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Όλα αυτά μέχρι το 1954, όταν ο γνωστός κύριος Γκάρρετ εξέλιξε περαιτέρω την τεχνολογία και την εφάρμοσε στο Chevrolet Corvair Monza το 1962. Ήταν το πρώτο τουρμπισμένο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής.
Oι υπερσυμπιεστές καυσαερίων χρησιμοποιούνται,προκειμένου να αυξηθεί η ιπποδύναμη ενός κινητήρα. Αυτό το ξέρουν όλοι. Αυτό όμως που ο περισσότερος κόσμος δε γνωρίζει, είναι πώς ακριβώς λειτουργούν και τι χρειάζονται για να συντηρηθούν.
Πώς λειτουργεί;
To turbo, όπως είπαμε, είναι υπερσυμπιεστής καυσαερίων. Αυτά, μέσω της εξαγωγής, οδηγούνται σε μία φτερωτή, προκαλώντας την περιστροφή της. Μέσω ενός μικρού άξονα, η περιστροφική κίνηση μεταβιβάζεται σε μία άλλη έλικα, που είναι τοποθετημένη στην αντίθετη άκρη του και η οποία συμπιέζει αέρα στο σύστημα εισαγωγής του κινητήρα. Πρακτικά, δηλαδή, ρουφάει με πολλή πίεση αέρα και τον οδηγεί στο θάλαμο καύσης, επιτυγχάνοντας έτσι καλύτερη ή αναλογία οξυγόνου και ποσότητας καυσίμου.
Τι χρειάζεται για να συντηρηθεί;
• Στο πλαίσιο του προγραμματισμένου τεχνικού ελέγχου ενός αυτοκινήτου, είτε έχει turbo είτε όχι, πρέπει να ελέγχουμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το φίλτρο αέρα. Ένα φίλτρο που δεν επιτρέπει την εισαγωγή αέρα στον κινητήρα σε κατάλληλες ποσότητες ή που δε φιλτράρει τον αέρα σωστά, περιορίζει τη λειτουργία του turbo και προκαλεί την εναπόθεση υπολειμμάτων καύσης στον άξονα και στη φτερωτή του μηχανισμού.
• Έπειτα, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, πρέπει να ελέγχεται ο άξονας περιστροφής του turbo για πιθανούς τζόγους. Αυτοί μπορούν να προκαλέσουν στο μηχανισμό έντονη φθορά, ακόμη και ολική καταστροφή.
Χρήσιμες Συμβουλές
• Το κέλυφος του turbo είναι αρκετά ευαίσθητο. Επειδή συστέλλεται και διαστέλλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία, πρέπει:
Α. Όταν οδηγούμε για αρκετή ώρα και θέλουμε να σταθμεύσουμε, καλό είναι να αφήνουμε τον κινητήρα να δουλεύει για λίγο στο ρελαντί, ώστε να μειωθεί η θερμοκρασία του συστήματος εξαγωγής καυσαερίων. Σε αντίθετη περίπτωση, η υψηλή θερμοκρασία θα προκαλέσει πυράκτωση και εναπόθεση των υπολειμμάτων καύσης στα εξαρτήματα του turbo.
B. Αντίθετα, πρέπει να αποφεύγουμε να πιέζουμε τον κινητήρα κατά την εκκίνηση, αφού απαιτείται ένα χρονικό διάστημα μέχρι το turbo να φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας του και να λιπαίνεται σωστά. Διαφορετικά, μπορεί ακόμα και να ραγήσει το κέλυφος του υπερσυμπιεστή.
Η ιστορία του turbo
O πρώτος υπερσμπιεστής καυσαερίων κατασκευάστηκε από τον Ελβετό Δρ. Άλφρεντ Μπούτσι το 1909. Ο Μπούτσι εργαζόταν ως αρχιμηχανικός στην εταιρεία των αδελφών Σούλτζερ και μαζί τους παρουσίασε το 1915 επίσημα την πατέντα του, εφαρμοσμένη σε έναν πετρελαιοκινητήρα. Ωστόσο, η ανταπόκριση της βιομηχανίας της εποχής δεν ήταν η αναμενόμενη. Τα πράγματα όμως άλλαξαν, όταν η General Electric ξεκίνησε να φτιάχνει turbo, τα οποία αρχικά χρησιμοποιήθηκαν σε πολεμικά αεροσκάφη του πρώτου, αλλά κυρίως του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Όλα αυτά μέχρι το 1954, όταν ο γνωστός κύριος Γκάρρετ εξέλιξε περαιτέρω την τεχνολογία και την εφάρμοσε στο Chevrolet Corvair Monza το 1962. Ήταν το πρώτο τουρμπισμένο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής.
Δημήτρης
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Συντονιστές: nikitas tsi